Voor het komende onderdeel van onze lessen gaan we aan de slag met Scratch, een krachtige tool waarmee je je eigen interactieve verhalen, spellen en animaties kunt programmeren. Het biedt een geweldige kans om je creativiteit te uiten en je programmeervaardigheden te ontwikkelen.
In dit onderdeel gaan we een vangspel maken. Met Scratch kun je allerlei interessante spelmechanismen ontwikkelen, en het vangspel is een geweldige manier om te beginnen. Je zult leren hoe je karakters en objecten kunt laten bewegen, hoe je punten kunt scoren en nog veel meer.
Het doel is om een spel te maken waarbij de speler objecten moet vangen terwijl ze door het scherm bewegen. We zullen ook enkele basisprincipes van game design en logica behandelen om ervoor te zorgen dat je spel leuk en uitdagend wordt.
Daarnaast zullen we tijdens deze opdracht ook Adobe Illustrator gebruiken voor het ontwerpen van de visuele elementen van het spel. Dit zal je helpen om je grafische ontwerpkennis te verbeteren en je spel een professionele uitstraling te geven.