Deze opdracht foccussed zich op de technische verwerking van het maken van een website via een offline programma om zo goed mogelijk aan te sluiten bij de vereisten van het CSE.
In deze opdracht gaan leerlingen een portfoliowebsite ontwikkelen in Pingendo. Pingendo is een offline WYSIWYG (what you see is what you get) visuele html editor. Pingendo is een mooi alternatief op Adobe Muse en ligt bovendien dichter bij de vakpraktijk dan Adobe muse. Pingendo bouwt code d.m.v. het Bootsrap-framwork; een systeem (onderhouden door Twitter) dat veel wordt gebruikt door webdesigners om responsive websites te maken.
Pingendo maakt het leerlingen gemakkelijk om op een visuele wijze website-componenten te slepen in de layout. Dit werkt vrijwel hetzelfde als Adobe Muse.
Deze opdracht gaat er van uit dat er al een flowchart en schetsen zijn gemaakt voor een portfolio website. Maar door de technische aard van de opdracht is hij gemakkelijk aan te passen naar het ontwerpen van elk soort website. De opdracht focussed zich specifiek op de leerstappen die er nodig zijn om een interactieve website te maken in Pingendo. Daarom zal deze opdracht zich alleen op deeltaak 4.4 richten. Deze opdracht is gemakkelijk uit te breiden naar 4.4.6, het presenteren van het gemaakte werk.